Een evenement evalueren doe je zo!

Na het organiseren van een evenement is het verleidelijk om meteen door te gaan naar de volgende taak. Maar de evaluatie is minstens zo belangrijk als de voorbereiding. Door stil te staan bij wat goed ging en wat beter kon, leer je hoe je toekomstige evenementen nóg succesvoller maakt. Het is een kans om te groeien en te verbeteren. Zo maak je elke keer weer een sterker evenement. Bij Circa Amsterdam wordt dit principe altijd toegepast om continu de kwaliteit van onze evenementen te waarborgen.

Feedback van deelnemers

Deelnemers zijn je beste bron van informatie, maar vergeet ook de interne evaluatie van het evenement niet. Vraag je team om feedback over de organisatie en samenwerking. Daarnaast is een korte enquête voor deelnemers waardevol. Houd het simpel en richt je op hun ervaring. Wat vonden ze van de locatie, het programma en de sfeer? Hun eerlijke mening helpt je om toekomstige evenementen nog beter te plannen.

Meet het succes met KPI’s

KPI’s (Key Performance Indicators) helpen je om het succes van je evenement concreet te maken. Denk aan het aantal bezoekers, de mate van betrokkenheid, en het aantal leads. Deze cijfers geven een duidelijk beeld van hoe je evenement heeft gepresteerd. Door je KPI’s goed te monitoren, zie je wat werkt en wat niet. Zo kun je gericht bijsturen bij toekomstige evenementen.

De ROI van je evenement

De ROI (Return on Investment) vertelt je hoeveel waarde je evenement heeft opgeleverd. Dit kan zowel financieel als niet-financieel zijn, zoals meer merkbekendheid of klantloyaliteit. Vergelijk de kosten van het evenement met de opbrengsten. Hoeveel nieuwe klanten heb je geworven? Heeft je merk aan bekendheid gewonnen? Deze inzichten helpen je om het nut van je investering te beoordelen.

Leren van de logistiek

De organisatie en logistiek van een evenement kunnen het maken of breken. Reflecteer op hoe de planning en uitvoering verliepen. Waren er genoeg medewerkers? Liep de communicatie soepel? Waren er onverwachte problemen? Circa Amsterdam hecht veel waarde aan goede logistiek, omdat we begrijpen dat een goed georganiseerde logistiek de basis vormt voor een geslaagd evenement. Door deze aspecten te evalueren, ontdek je welke processen goed werkten en waar je in de toekomst efficiënter kunt zijn. Dit zorgt voor een betere ervaring voor zowel de bezoekers als het team.

Kijk vooruit naar je volgende evenement

Na de evaluatie is het tijd om vooruit te kijken. Gebruik alles wat je hebt geleerd om je volgende evenement nog beter te maken. Noteer concrete verbeterpunten en zorg dat je team op één lijn zit. Elk evenement is een kans om te groeien. Met een goede evaluatie leg je een stevige basis voor nog meer succesvolle evenementen in de toekomst. Zo blijf je steeds weer verrassen en inspireren.

BLACK BOX

black-box-impressie

SPECIFICATIES

1000 m2
krachtstroom

SETTINGS

900 personen
480 personen
534 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

SUB 1 & 6

Sub-1-en-6

SPECIFICATIES

60 m2 img
krachtstroom
lcd-scherm circa

SETTINGS

circa-zalen-sub_1_6_theater
28 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

SUB 2 & 7

Sub-2-en-4

SPECIFICATIES

50 m2
krachtstroom
lcd-scherm circa

SETTINGS

circa-zalen-sub_2_7_theater
28 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

SUB 3 & 8

Sub-3-en-8

SPECIFICATIES

30 m2
krachtstroom
lcd-scherm circa

SETTINGS

20 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

SUB 4 & 9

Sub-9-foto

SPECIFICATIES

12 m2
krachtstroom

SETTINGS

10 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

SUB 5 & 10

Sub-10-foto

SPECIFICATIES

12 m2
krachtstroom

SETTINGS

10 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

FOYER

Foyer-foto

SPECIFICATIES

650 m2
krachtstroom

SETTINGS

10 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

eerste verdieping header
  • eerste verdieping map image
  • eerste-verdieping-image

FOYER 1e VERDIEPING

Foyer-image

SPECIFICATIES

695 m2
krachtstroom

SETTINGS

100 personen
200 personen per kant

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »

tweede verdieping header
  • upperdeck image

HET DEK

het-deck

SPECIFICATIES

krachtstroom

SETTINGS

350 personen

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Download de zalen factsheet »